5 obiektywów do Sony E, które warto kupić

0
Jaki obiektyw do Sony E? Propozycji na rynku jest sporo. My wybraliśmy te, które łączą w sobie wysoką jakość z rozsądną ceną. Oto nasze propozycje!

Ostatnio wybierałem 5 obiektywów do Sony FE, które warto kupić. Teraz przyszedł czas na znalezienie 5 najciekawszych szkieł przeznaczonych dla matryc APS-C. Oto najlepsze obiektywy w systemie mocowania Sony E, które warto kupić.

Na pierwszy ogień idzie propozycja od Sigmy, czyli producenta znanego ze świetnej optyki i rozsądnych cen…


Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN

Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN / Sony E

 

Takie połączenie to rzadkość. Szeroka ogniskowa nie zawsze idzie w parze z jasną przysłoną, a tak właśnie jest w przypadku modelu Sigmy. 16 mm daje nam 24 mm na cropie, a to wciąż szeroki kąt. Obiektyw idealnie sprawdzi się do filmowania z gimbalem. Pozwoli filmować nawet w słabym świetle, choć zejście do wartości przysłony f/1.4 poskutkuje wieloma obiektami poza fokusem. Warto więc uważać.

Przy fotografii z kolei nie ma już żadnych obaw w używaniu jasnej przysłony, którą dysponuje szkło. Choć nie jest to słynna seria Art, obiektyw wciąż może pochwalić się wysoką jakością.

Zalety

  • Bardzo jasne światło
  • Niezła cena

Wady

  • Spory rozmiar i waga
  • Brak stabilizacji

Sprawdź cenę i opinie:

Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN / Sony E >>


Sony E 50 mm f/1.8 OSS

Sony E 50 mm f/1.8 OSS

Niewiele jest obiektywów od Sony, które są tanie i dobre. Zwykle te dwie wartości nie idą ze sobą w parze. Inaczej jest jednak w przypadku tego szkła. To obiektyw, który warto mieć w swojej torbie. 75 mm dla matryc APS-C pozwala używać modelu przy portretach. Jego wymiary i waga są bardzo kompaktowe, a jakość obrazu całkiem niezła.

Niewątpliwą zaletą tego modelu jest jasność f/1.8 , jak i fakt, że wyposażony jest w stabilizację optyczną. To szczególnie ważne, gdy kupujemy go dla aparatu Sony A6100, który nie posiada stabilizacji w matrycy. Jeśli jednak zamierzasz kupić obiektyw z myślą o manualnym ostrzeniu, poszukaj innego modelu, bo pierścień pracuje kiepsko.

Zalety

  • Jasna przysłona
  • Wbudowana stabilizacja
  • Dobra cena

Wady

  • Trudne manualne ostrzenie
  • Przy pełnej dziurze jakość obraz spada

Sprawdź cenę i opinie:

Sony E 50 mm f/1.8 OSS >>



Sony E 18-105 mm f/4.0 G OSS

Sony E 18-105 mm f/4.0 G OSS

Ten obiektyw będzie idealnym  modelem na początek, który zastąpi kit. Względem obiektywu kitowego oferuje lepszą jakość obrazu, jak i wykonania. Dodatkowo ma też nieporównywalnie szerszy zakres ogniskowy. 28-157,5 mm dla matryc APS-C daje użytkownikom szerokie pole do popisu.

Choć obiektyw nie należy do najjaśniejszych (f/4), to jednak ważny jest fakt, że przysłona jest stała. To szczególnie ważne dla filmujących. Dodatkowo przy maksymalnej ogniskowej można liczyć na ładny efekt bokeh. Dodajmy do tego fakt, że obiektyw posiada wbudowaną stabilizację. To pozwala na filmowanie z ręki, jak i korzystanie z dłuższych czasów naświetlania w przypadku zdjęć. Po stronie plusów należy również zapisać cenę obiektywu, która jest bardzo rozsądna. Minusem jest z kolei spory rozmiar tubusu.

Zalety

  • Szeroki zakres ogniskowych
  • Stała i jasna wartość przysłony
  • Stabilizacja

Wady

  • 28 mm to dla niektórych za wąsko
  • Ręczne ostrzenie nie wchodzi w grę
  • Duży rozmiar, trudny do wyważenia na gimbalu

Sprawdź cenę i opinie:

Sony E 18-105 mm f/4.0 G OSS >>


Sigma C 30 mm f/1.4 DC DN

Sigma C 30 mm f/1.4 DC DN

Kolejny dobry cenowo i jakościowo produkt Sigmy. Obiektyw daje stosunkowo szeroki zakres widzenia, więc nie ogranicza tak, jak “pięćdziesiątka”. Z drugiej strony ogniskowa jest na tyle długa, że można liczyć na zdjęcia z efektem bokeh. W swojej cenie wyróżnia go wysoka jasność na poziomie f/1.4. Rzadko kiedy można spotkać tak jasne obiektywy w cenach, które nie zwalają z nóg.

Jak na swoje parametry może pochwalić się niewielkimi rozmiarami. Do tego posiada płynnie pracujący pierścień przysłony. Jego jakość wykonania jest przy tym wysoka. Z kolei jakość zdjęć użytkownicy bardzo chwalą, mówiąc, że jest ostry nawet przy pełnej dziurze.

Zalety

  • Jasna przysłona
  • Dobry stosunek ceny do jakości

Wady

  • Brak stabilizacji
  • Brak podziałki ostrości

Sprawdź cenę i opinie:

Sony E 50 mm f/1.8 OSS >>


Sony E 35 mm f/1.8 OSS

Ten model jest nieco droższy niż “pięćdziesiątka od Sony”, ale dobrze się z nią uzupełnia. Oferuje podobne parametry jakościowe, ale jednocześnie jest nieco szerszy. W przeliczeniu na pełną klatkę gwarantuje odpowiedni typowego “standardu”, a jednocześnie jasność na poziomie f/1.8. To wszystko w połączeniu ze stabilizacją obrazu.

Podobnie jak 50 mm ma jednak wadę w postaci niewygodnego pierścienia ostrości, którego skok jest za duży. Dlatego manualne ostrzenie będzie problemem. Jednak szkło to świetnie wykorzystuje możliwości, jakie daje autofokus stosowany w bezlusterkowcach Sony.

Zalety

  • Jasna przysłona
  • Stabilizacja obbrazu

Wady

  • Trudne manualne ostrzenie
  • Nieco gorsza niż w Sigmie jakość obrazu

Sprawdź cenę i opinie:

Sony E 50 mm f/1.8 OSS >>


Sprawdź więcej obiektywów z bagnetem Sony E dostępnych w Cyfrowe.pl

więcej obiektywów Sony E >>


Więcej o Sony na blogu

5 obiektywów do Sony FE, które warto kupić

Sony A6400 czy A6600 – który aparat wybrać? Czy warto dopłacać?

Podziel się.

O Autorze

Dominik Patoła

Filmowiec z zawodu, dziennikarz z wykształcenia, fotograf z pasji. W ciągu ostatnich kilku lat miałem w rękach niemal każdy aparat, jaki pojawił się na rynku. Lubię testować wszystko, co warte uwagi i dzielić się na świeżo wrażeniami. Z moją Sonią (A6300) rozstaję się rzadko, choć po tym, jak poznałem Huawei P40 Pro zaczynam wierzyć, że czasem najlepszy aparat to ten, który masz przy sobie.

Zostaw komentarz

izmir escort