Jaką platformę streamingową wybrać? Facebook, Youtube, Twitch, Mixer – wady i zalety

0
Platform, które umożliwiają streamowanie jest wiele. Największe znaczenie mają obecnie cztery z nich: Twitch.tv (który należy do Amazona), YouTube, Facebook oraz Mixer (który należy do Microsoftu). Konkurencja nie śpi, a streaming różnorakich treści już jest standardem we współczesnym Internecie. Dynamika w tym obszarze jest ogromna, co za tym idzie nie można przejść obojętnie obok potencjału i korzyści, jakie daje streamowanie. Zwłaszcza, gdy chce się dotrzeć do jeszcze większej bazy odbiorców ze swoim contentem.

Świetnym przykładem rozwoju streamingu jako takiego jest Twitch.tv, który kiedyś skupiał treści związane z grami komputerowymi. Dzisiaj możemy tam znaleźć również inne, bardzo popularne kanały, które są poświęcone, np. gotowaniu, tańcu, fitnessowi, malowaniu.

Ile godzin widzowie spędzili na popularnych platformach w 12.2019 ?

(źródło: StreamElements.com)

Twitch.tv: 727,965,497 godzin
YouTube: 332,914,419 godzin
Facebook: 102,087,962 godzin
Mixer: 3,1062,090 godzin

Twitch.tv zalety

  • Zdecydowanie największa widownia spośród wszystkich serwisów streamingowych jest właśnie na Twitchu. Twitch zgarnia 72% całego ruchu streamingowego w całym internecie.
  • Twitch chwali się, że dziennie zgromadzają widownie składającą się z ponad 15 milinów ludzi.
  • Posiada ponad 2 miliony zarejestrowanych streamerów.
  • Posiada intuicyjny i łatwy w nawigacji UI.
  • Potężne narzędzia analityczne, dzięki którym można śledzić i analizować własny rozwój.
  • Twitch posiada (ciągle w wersji beta) swoją własną, darmową aplikację do streamingu (Twitch Studio).
  • Ma to być konkurent dla popularnych programów, takich jak OBS oraz Xsplit.
  • Jako, że Twitch należy do Amazonu, to wszyscy którzy mają wykupiony Amazon Prime, otrzymują możliwość darmowego subskrybowania wybranego przez siebie kanału na Twitchu.

Twitch.tv wady

  • Przez to, że widownia jest największa, to ciężej jest zostać zauważonym.
  • Kontrowersyjne decyzje moderatorskie załogi Twitch.
  • Bardziej toksyczna społeczność (wszak im więcej odbiorców, tym większa szansa, że
  • Trafimy na internetowe trolle).
  • Pomimo rozwoju w kierunku nie-gamingowym, Twitch.tv wciąż najbardziej kojarzony jest z grami.

Mixer zalety

  • Posiada technologię faster than light (FTL). Jest to protokół, który sprawia, że nie ma żadnego opóźnienia w interakcji między streamerem a jego widownią.
  • Bardziej przyjazna i chętna do pomocy załoga moderatorska.
  • Posiada swoją własną, wbudowaną aplikację do streamingu na platformie Windows oraz Xbox One.
  • Nie potrzeba używania zewnętrznych programów takich jak OBS czy Xsplit.
  • Również, tak jak Twitch, posiada przyjazny UI.
  • Z miesiąca na miesiąc, wciąż zyskuje na popularności.
  • Najszersze spektrum możliwości interakcji ze swoimi widzami dzięki usłudze MixPlay.
  • Gdy staniemy się oficjalnym partnerem Mixera, to udostępnią nam wiele możliwości monetyzacji.

10 ważnych pytań o to jak i czym streamować

Mixer wady

  • Brak natywnego wsparcia do streamowania za pośrednictwem PS4 (co jest raczej oczywiste, gdyż Mixer jako produkt Microsoftu, będzie starał się ograniczać swojego głównego konkurenta na polu konsolowym, jakim jest Playstation od Sony).
  • Mniejsza baza odbiorców sprawia, że droga do sukcesów finansowych jest dłuższa, aniżeli na Twitchu.
  • Mixer jest bardzo skupiony na streamingu gier i innymi rzeczami związanymi z tą tematyką.

YouTube Live zalety

  • Stream jest zapisywany automatycznie od razu po jego zakończeniu.
  • Jeśli posiada się już bazę followersów na swoim kanale YouTube, to rozpoczęcie streamowania właśnie poprzez YouTube’a zapewnia świetny start, łatwiej dotrzeć wtedy do odbiorców.

YouTube Live wady

  • YouTube jest bardzo restrykcyjny jeśli chodzi o streamingowanie wrażliwych treści oraz pod kątem naruszania praw autorskich.
  • YouTube ogranicza możliwość share’owania swojego streamu poza platformę YouTube. Ta trudność ogranicza możliwość dotarcia do większej społeczności.
  • Brak wsparcia dla Xbox One.
  • Możliwość streamingu poprzez urządzenia mobilne możliwe jest dopiero, gdy posiada się minimum 1000 subskrybentów na swoim kanale. Konkurenci zapewniają możliwość mobilnego streamingu nawet od pierwszego dnia od założenia konta.
live na Facebooku cyfrowe.pl

Kadr z transmisji live Cyfrowe.pl na Facebooka

Facebook Live zalety

  • Najłatwiej jest się wypromować na FB (wszak prawie „każdy ma fejsa”). Przez co potencjalna baza odbiorców jest ogromna.
  • rozpoczęcie streamingu jest bardzo łatwe, nie potrzeba do tego żadnych zewnętrznych programów typu OBS lub Xsplit.
  • Facebook wszystkie niezbędne i podstawowe narzędzia ma wbudowane na swojej stronie.
  • FB Live nie jest ograniczone tylko do streamingu contentu stricte gamingowego. Wiele firm i osób z różnych branż streaminguje właśnie poprzez Facebooka, bo tam już mają swoją bazę odbiorców, do której mogą dotrzeć.

Facebook wady

  • Popularne wyszukiwarki Internetowe, takie jak Google, Bing czy Yahoo nie indeksują całego Facebookowego contentu. Te ograniczenia dotyczą również streamingu oraz zarchiwizowanych plików video. Co za tym idzie, znalezienie informacji o Facebookowym streamie POZA samym Facebookiem jest bardzo utrudnione.
  • Limit czasu trwania jednej transmisji wideo na żywo na Facebooku wynosi 8 godzin,
    a na urządzeniach mobilnych 4 godziny.
  • W porównaniu z Twitchem czy Mixerem, Facebook Live posiada ograniczoną możliwość interakcji ze swoimi widzami.

streamowanie live

Jaką platformę streamingową wybrać?

Wybór zależy od wielu czynników. Każda platforma zapewnia coś innego nie tylko streamerom, ale również i widzom.

Jeśli jesteś już obecny na YouTubie i masz tam pokaźną bazę subksrybentów, to warto rozważyć poszerzenie swojego contentu o streaming.

Jeśli szukasz szybkiej rozpoznawalności, ale kosztem trochę mniejszej widowni i nie chcesz długo walczyć o to, aby być zauważonym w świecie streamingu, to warto wybrać Mixera, który z miesiąca na miesiąc jest coraz popularniejszy.

Jeśli posiadasz pokaźną bazę followersów na Facebooku i całą swoją interakcję z bazą odbiorców prowadzisz właśnie poprzez Facebooka, to warto zacząć streaming właśnie na tej platformie.

Jeśli myślisz o streamingu na poważnie i długofalowo… Masz plan na to, jak możesz wybić się ze swoim contentem… Jesteś ciekawy i oryginalny i przede wszystkim masz dużo czasu, aby dobrze przygotować swój stream i robić to regularnie…To Twitch wciąż pozostaje najlepszym wyborem. Zwłaszcza gdy rozpatrujemy go pod kątem ilości potencjalnych widzów, do których masz szansę dotrzeć.

Cyfrowa Sesja Live – gdzie streamuje sklep Cyfrowe.pl ?

Wybór ekipy Cyfrowe.pl padł na Facebooka. Dołącz do nas w każdy czwartek o godzinie 18. Co tydzień nowy temat dyskusji, nowi goście, którzy odpowiadają na Wasze pytania i super rabaty na zakup sprzętu! Zapraszamy!

Podziel się.

O Autorze

Aleksandra Polkowska

Fotograf, redaktor, socjolog. Zadeklarowany wzrokowiec. Uwielbia pisać i robić zdjęcia. Pisanie o fotografii to "kumulacja", która sprawia, że jest szczęśliwa. Fotografuje już od 10 lat, głównie śluby, portrety i reportaże. Redaktorskie doświadczenie zdobywała m.in. w Wirtualnej Polsce. Laureatka ogólnopolskich konkursów poetyckich i fotograficznych. W Cyfrowe.pl pełni rolę specjalisty ds. content marketingu. Odpowiada za całokształt bloga, redakcję i jej rozwój.

Zostaw komentarz

izmir escort