Najlepsze obiektywy Sony do filmowania ślubów dla APS-C

1
Jaki tani obiektyw do filmowania ślubów kupić? Dziś przyglądamy się obiektywom dla systemu APS-C. Naszym założeniem jest, że mogą to być obiektywy przeznaczone dla drugiego operatora. Oto obiektywy, które warto rozważyć.

Ostatnio polecaliśmy Wam najlepsze pełnoklatkowe obiektywy Sony do filmowania ślubów. Założeniem kompletowanego wtedy zestawu było to, że jest on kierowany do głównego operatora lub dla osób pracujących solo. Dziś z kolei skupiamy się na bardziej budżetowych obiektywach – dedykowanych aparatom z matrycami APS-C. Obiektywy te będą dobrze współgrać z aparatami Sony A6600, jak i A6400.

Aparaty te dobrze sprawdzą się w rękach drugiego operatora, ale również są dobre dla początkujących filmowców, którzy dysponują ograniczonym budżetem. Dla jednych i drugich przygotowaliśmy kilka propozycji budżetowych obiektywów, które sprawdzą się na drugiej kamerze, jak i jako główny setup.

Najlepsze obiektywy Sony do filmowania ślubów – pełna klatka

Sony E PZ 18 – 105 mm F4 G OSS

Sony E PZ 18 – 105 mm F4 G OSS

Sony E PZ 18 – 105 mm F4 G OSS

Ten obiektyw cieszy się niezmienną popularnością od wielu lat. Wszystko za sprawą bardzo długiego zakresu ogniskowych w połączeniu ze stała przysłoną, optyczną stabilizacją i, co równie ważne, świetną ceną. Jest więc idealną definicją budżetowego obiektywu. Dzięki swoim parametrom znakomicie sprawdzi się w wielu sytuacjach, ponieważ jest bardzo uniwersalny.

Niewątpliwą zaletą tego modelu jest to, że zoom nie wysuwa się z tubusu. To sprawia, że dobrze sprawdzi się na gimbalu, gdyż zmiana ogniskowej nie będzie zmieniać środka ciężkości. Jest to obiektyw, który spokojnie zastąpi kilka innych szkieł.

Sony E 10 – 18 mm F4 OSS

Sony E 10-18 mm f/4.0 OSS

Sony E 10-18 mm f/4.0 OSS

Jeśli drugi operator w ekipie miałby być tym, który pracuje na gimbalu, to ten obiektyw będzie świetnym rozwiązaniem. 10 mm na APS-C to 15 mm w przeliczeniu na FF. Jest zatem bardzo szeroko, a więc otrzymujesz efekt zakrzywionych boków kadrów. To zapewni ciekawe wizualnie kadry w kościele, ale sprawdzi się również na małych salach, by uchwycić cały parkiet.

Obiektyw ten jest zoomem, więc możesz również zmienić ogniskową w razie potrzeby, a przysłona nadal pozostanie taka sama. Dodatkowo obiektyw wyposażony jest w optyczną stabilizację. To pozwoli na filmowanie z ręki, co będzie świetnym rozwiązaniem na parkiecie. Pozwoli bowiem podejść jak najbliżej bawiących się gości i nadać ujęciom dynamiki.

Sony E 16-55mm F2.8 G

Sony E 16-55 mm f/2.8

Sony E 16-55 mm f/2.8

Ten model to kolejny uniwersalny obiektyw, który sprawdzi się w wielu warunkach. Jest nieco droższy niż pierwszy z proponowanych obiektywów. Ma jednak kilka niewątpliwych zalet, które mogą przeważyć o zakupie. Po pierwsze 16 mm na szerokim końcu sprawia, że jeszcze lepiej nada się na gimbala, gwarantując 24 mm w przeliczeniu na FF. Najmocniejszą jego stroną jest jednak światło – przysłona f/2.8 gwarantuje naprawdę jasne ujęcia.

To szczególnie ważne, gdy w kościele czy na sali jest ciemno. Dodatkowo przy f/2.8 można już uzyskać ładne rozmycie kadru, którego nie uzyskasz przy przysłonie f/4 z matrycą APS-C. Wspomnieć również należy o zaawansowanej konstrukcji, bowiem obiektyw ten należy do serii G, która charakteryzuje się wysoką jakością optyki.

Sony E 50 mm F1.8 OSS

Sony E 50 mm f/1.8 OSS

Sony E 50 mm f/1.8 OSS

Model ten to również klasyk wśród obiektywów Sony dedykowanym matrycom APS-C. Owszem, wykonany jest z plastiku i jakościowo czuć, że nie jest to najwyższa półka. Nadrabia za to tym, że jest bardzo lekki i budżetowy. To najtańsza opcja, by uzyskać tak jasny obraz w obiektywie APS-C Sony. Model ten wyposażony jest bowiem w światło f/1.8, co gwarantuje naprawdę ładne rozmycie tła.

Konstrukcja obiektywu jest prosta, na tubusie nie znajdziesz dodatkowych przycisków. Ręczne ostrzenie nie jest zbyt wygodne. Za to model dobrze współpracuje z autofokusem. Dodatkowo wyposażony jest w optyczną stabilizację, która sprawia, że można nim filmować z ręki. Zwłaszcza, gdy stabilizacja w obiektywie będzie współpracować z tą w matrycy.

Skoro już wiesz, jaki obiektyw wybrać, zapoznaj się też z naszym porównaniem dwóch aparatów, które będą dobrze współpracować z prezentowanymi obiektywami.

Sony A6400 czy A6600 – który aparat wybrać? Czy warto dopłacać?

Składamy zestaw do filmowania dla początkujących – 3 różne budżety

Szukasz więcej darmowych porad na temat filmowania sprzętem Sony? Znajdziesz je tutaj:

jaki aparat Sony do filmowania

Podziel się.

O Autorze

Filmowiec z zawodu, dziennikarz z wykształcenia, fotograf z pasji. W ciągu ostatnich kilku lat miałem w rękach niemal każdy aparat, jaki pojawił się na rynku. Lubię testować wszystko, co warte uwagi i dzielić się na świeżo wrażeniami. Z moją Sonią (A7 III) rozstaję się rzadko, choć po tym, jak poznałem Huawei P40 Pro zaczynam wierzyć, że czasem najlepszy aparat to ten, który masz przy sobie.

Jeden komentarz

Zostaw komentarz

izmir escort