Finał akcji „3 kadry do sesji z GFX”. Zobacz relację z planu zdjęciowego!

0

„3 kadry do sesji z GFX” to konkurs fotograficzny, który przy współpracy z marką FujiFilm rozgrywał się w listopadzie na naszym blogu. Jego głównym tematem była fotografia mody i portrety, a nagrodą główną udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej przy pomocy całego sztabu ekspertów i średnioformatowego sprzętu FujiFilm. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z planu, gdzie tworzyła Karolina Fafińska, zwyciężczyni konkursu.

Zestaw GFX fot. Jarosław Respondek

Sprzęt – średni format, wielka sztuka!

Było w czym wybierać! Karolina używała dwóch body –  GFX 50S oraz GFX 50R. Dwie gwiazdy obok niej! Bardziej przypadł jej do gustu ten pierwszy ze względu na odchylany wizjer, pionowy chwyt z gripem i zauważalną przy tym lepszą wydajność. A i na brak obiektywów nie można było narzekać. Cała paleta począwszy od stałoogniskowych: GF 23 f/4, GF 45 f/2.8, nowy, najmniejszy z rodziny GF 50 f/3.5,  GF 63 f/2.8, portretowy wymiatacz GF 110 f/2, GF 120 f/4 macro, skończywszy na zoomach: GF 32-64 f/4, GF 45-100 f/4 oraz GF 100-200 f/5.6. Jak to wygląda w przeliczeniu na pełną klatkę? O przeliczaniu ogniskowej w GFX pisał Darek w swoim artykule o GFX w akapicie „Optyka”. Wszystkie obiektywy i aparaty dowieźliśmy w całości w torbie Peak Design Duffel 35L a o stabilne kadry zadbał momentami Peak Design Travel Tripod.

 

Wypożycz sprzęt w Cyfrowe.rent:
FujiFilm GFX  oraz  Statyw Peak Design

 

Światło – Profoto, Glareone, Nanlite

To co w fotografii najważniejsze. Zadbaliśmy o to, by go nie zabrakło razem z Profoto. Z naszej wypożyczalni wykorzystaliśmy lampy B10 oraz B10 Plus w różnej konfiguracji. Jako modyfikatory użyliśmy dużego parasola 130 cm z gridem, beauty dish 60 cm i tradycyjny softbox 60×90. W kontrze wspomagała nas strumienica i zestaw filtrów. Do tego oczywiście nadajnik dedykowany do GFX. Profoto gwarantuje wysoką wydajność i świetną jakość o czym przekonaliśmy się na sesji.
W momencie, w których chcieliśmy wykorzystać naturalne światło, wspomagaliśmy się blendami GlareOne, a pod ujęcia filmowe wykorzystaliśmy lampy NanLite Forza 300.

 

Światło Profoto na wyciągnięcie ręki? Zachęcamy do wypożyczenia:
Profoto w Cyfrowe.rent

Realizacja – 100 GB danych, 7 godzin sesji!

Czas zleciał szybko: blisko 7 godzin na planie, dwie modelki, masa pomysłów i inspiracji. A przestrzeń studia One Gog pozwalała na to, by rozwinąć skrzydła. Podczas sesji pod okiem Krzysztofa Salwarowskiego, zwyciężczyni konkursu Karolina Fafińska stworzyła ponad 600 zdjęć. A to razem z backup’em daje ponad 100 GB danych! Jednak jakość ma swoją wagę. W międzyczasie powstawała też realizacja filmowa, którą niedługo zobaczycie na naszym kanale YT. Backstage dla Was:

Efekty – zobacz zdjęcia Karoliny

Skład i podziękowanie

zdjecie grupowe

Cała ekipa na zdjęciu!

Ekipa w pełni profesjonalna, gdzie każde ogniwo miało znaczenie! Zapraszamy do śledzenia profili na Instagramie poszczególnych osób:

Do zobaczenia na kolejnych naszych eventach!

Podziel się.

O Autorze

Fotoreporter i dokumentalista od ponad 10 lat. Absolwent Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie w Czechach. Współpracował m.in. z Agencją Fotograficzną Reporter, Gazetą Wyborczą, laureat m.in. Grand Press Photo, IPA, 5-boju Fotopolis. Z zamiłowania podróżnik, zwolennik "rowerowego" trybu życia.

Zostaw komentarz

izmir escort