Nie śpisz, bo trzymasz lampę studyjną? To znak, że najwyższy czas nabyć statyw oświetleniowy! Sprawdźmy, co w tej kwestii może zaoferować GlareOne – producent lamp studyjnych i statywów oświetleniowych właśnie. Czym różnią się poszczególne serie statywów tej marki? Jakie ciekawe rozwiązania oferują? I czy w końcu dadzą Ci się wyspać?
Statywy oświetleniowe GlareOne można podzielić przede wszystkim na 4 kategorie:
- klasyczne statywy
- statywy typu C-stand
- statywy oświetleniowe Glide, czyli na kółkach
- i pozostałe, wśród których można wyróżnić np. statywy oświetleniowe stołowe do fotografii produktowej
Sprawdźmy, co kryje się w obrębie każdej z tych grup. Ułatwi to odróżnianie poszczególnych serii i modeli statywów oświetleniowych GlareOne, pozwalając na łatwy dobór tego, co aktualnie potrzebujesz w swoim studiu czy w plenerze.
Statywy klasyczne GlareOne
Statywy klasyczne GlareOne składają się z kolumny centralnej i trzech regularnie rozchodzących się nóg. Dają solidną i uniwersalną podporę pod oświetlenie. Tę grupę statywów można podzielić jeszcze na standardowe i typu boom. Ten drugi typ posiada taką konstrukcję kolumny centralnej, iż umożliwia umieszczenie źródła światła i modyfikatorów nad planem zdjęciowym.
Statywy klasyczne GlareOne dzielą się także na linie modeli.W obrębie tych linii można znaleźć różne warianty, które mają odmienne parametry, takie jak np. udźwig czy maksymalna wysokość:
GlareOne Air: głównym wyróżnikiem tych statywów jest zastosowanie amortyzacji powietrznej, zapewniającej płynne i bezpieczne opadanie zamocowanego sprzętu po zwolnieniu blokady.
GlareOne Black: bardzo zbliżona konstrukcja do Air, ale tutaj zastosowano amortyzację sprężynową.
GlareOne Stork: podobnie jak seria Air statywy te wyposażone są w amortyzację powietrzną. Odróżniają się jednak nieco inną budową i rozwiązaniami, a także stosunkowo niższą wagą i bardziej kompaktową konstrukcją. Wszystkie modele z linii Stork oferują maksymalny udźwig 7 kg (podczas gdy Air 8-10 kg).
GlareOne Boom: pośród klasycznych statywów można znaleźć także te w wariancie boom. Przykładowo są to statywy Combo Boom i Prime Boom, które różnią się przede wszystkim parametrami, ale także rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Combo Boom to model 2w1, natomiast Prime Combo ma bardziej klasyczną konstrukcję. Ten drugi model dostarczany jest w zestawie z przeciwwagą.
Inne klasyczne modele statywów oświetleniowych GlareOne: w ofercie GlareOne można znaleźć jeszcze np. statyw z linii Alki, która powstała z myślą o bardzo lekkim sprzęcie oświetleniowym, np. lampach reporterskich, kompaktowych plenerowych bądź akcesoriach. Udźwignie sprzęt o wadze 1,5 kg, ale sam w sobie waży mniej niż 1 kg. Dobry wybór dla fotografów plenerowych, pracujących z lekkim oświetleniem.
Seria G podobnie łączy w sobie niską wagę i mniejszy udźwig. Świetnie nadają się np. do stołów bezcieniowych i różnią się pomiędzy sobą parametrami – maksymalną wysokością itd.
Statywy GlareOne C-stand
Statywy oświetleniowe C-stand wzięły swoją nazwę od charakterystycznego układu nóg przypominającego literę C. Tego typu statywy studyjne wykorzystuje się do dźwigania naprawdę ciężkiego sprzętu oświetleniowego. Nisko położony środek ciężkości pozwala na stosowanie oświetlenia nawet z bardzo dużymi, wykraczającymi daleko poza oś symetrii modyfikatorami. Budowa ich nóg umożliwia także rozstawianie ich np. na schodach czy innych nierównych przestrzeniach.
GlareOne Fatboy: statyw C-stand przygotowane do ciężkich zadań. Zapewniają maksymalny udźwig 20 kg i zostały wykonane w całości z chromowanej stali. W ofercie dostępny jest statyw C-Stand w wersji standardowej, typu Boom i z odpinaną podstawą.
Statywy na kółkach GlareOne Glide
Statywy na kółkach są bardzo praktycznym rozwiązaniem w każdym studiu, gdzie konieczne jest częste przestawianie lamp. Zwiększają bezpieczeństwo i zmniejszają wysiłek wkładany w sesję. Zamiast ryzykownie przenosić ciężki sprzęt zamontowany na tradycyjnym statywie, bądź demontować i ponownie montować całość, wystarczy to po prostu przesunąć na płynnie poruszających się kółkach.
Uwaga! Do wybranych statywów oświetleniowych z pozostałych linii także można zastosować opcjonalne kółka.
Wśród statywów oświetleniowych GlareOne z serii Glide można znaleźć 4 całkiem odmienne modele. W skrócie:
GlareOne Haevy Glide – mocarny statyw 2w1, który ma bardzo dużą wysokość maksymalną i udźwig. Może być stosowany jako zwykły statyw lub boom.
GlareOne Medium Glide – podobny do modelu powyżej, ale po prostu oferujący mniejszą wysokość maksymalną i udźwig.
GlareOne Mini Glide – zminiaturyzowana wersja Glide, która nie ma opcji Boom (przynajmniej standardowo).
GlareOne Hightower Glide – statyw o specyficznej budowie, która zakłada zastosowanie pojedynczej, długiej centralnej kolumny, po której przesuwa się głowicę do mocowania lamp i akcesoriów.
Statywy stołowe oświetleniowe GlareOne
Jeśli nadal trzymasz oświetlenie i żaden z dotychczas opisanych statywów studyjnych GlareOne nie wyratował Cię z tej patowej sytuacji, to może potrzebujesz czegoś małego do domowego studia i realizowania ujęć przy biurku. Modeli oświetleniowych statywów stołowych, które służą nie tylko – jak sama nazwa wskazuje – do oświetlania stołów, ale również przydają się w fotografii produktowej, makro czy w trakcie vlogowania. Dzięki nim ustawisz źródło światła na blacie, a dodatkowo mogą być przydatne np. w czasie vlogowania w plenerze.
Wśród statywów stołowych można wyróżnić model o tradycyjnej, choć zminiaturyzowanej konstrukcji trójnogu i mocowany zaciskiem do blatu. Wybór zależy od tego, co fotografujesz lub filmujesz i jak chcesz skonfigurować swoje domowe studio.
Podsumowanie
Nie musisz już więcej szukać statywu oświetleniowego po omacku. W zasadzie wcześniej też nie musiałeś, bo miałeś przy sobie lampę. A całkiem poważnie, mam nadzieję, że to krótkie zestawienie będzie dobrym przewodnikiem po typach statywów GlareOne i punktem wyjścia do znalezienia optymalnego statywu oświetleniowego. Jak już ograniczysz swój wybór do konkretnej grupy trójnogów, to zachęcam do obejrzenia zamieszczonych przy danej kategorii filmów z GlareOne TV.
Udanego oświetlania planu zdjęciowego!
2 komentarze
Mam taką uwagę, a raczej rozwinięcie do statywów C-stand Może i dobrze sobie radzi z obciążeniem, ale np. w fotografii produktowej (bez znaczenia czy packshot czy reklamowa) to tego typu statywy są kluczowe, ponieważ: można postawić je jeden przy drugim (ważne, gdy lampy są blisko siebie lub trzeba przymocować jakieś uchwyty itp.); są ciężkie i przypadkowo trudno je przesunąć, więc mamy zachowaną powtarzalność np. światła; często występują z głowicami gripowymi i ramieniem bocznym, co pozwala na przymocowanie akcesorów lub ustawienia lamy bardzo precyzyjnie względem fotografowanych produktów.
Niby tylko 3 argumenty, jednak oszczędzają czas i zwiększają komfort pracy w studiu, a to przedkłada się na szybszą produkcję zdjęć w wyższej jakości. Dlatego w moim przekonaniu to niezbędnik i jedna z lepszych inwestycji
Dziękuję za to uzupełnienie :)