Marzysz o studiu fotograficznym we własnym domu? Zastanawiasz się od czego zacząć? Oczywiście od dobrego oświetlenia! Kompletując sprzęt masz właściwie 3 rozwiązania, jeśli chodzi o lampy… Tak jak w tytule są to kolejno: studyjne lampy błyskowe, błyskowe lampy reporterskie i lampy światła ciągłego, m.in. ledy albo świetlówki. Poniżej znajdziesz linki do 3 obszernych artykułów na temat każdej z tych kategorii, w których omówimy sobie wady i zalety każdego rozwiązania. Po ich przeczytaniu nie będziesz mieć żadnych wątpliwości, co kupić.
Studyjne lampy błyskowe
Zacznij od informacji na temat typowych studyjnych lamp błyskowych, które jako pierwsze nasuwają się na myśl, gdy zaczynamy fantazjować o wymarzonym studio. Uwaga mały spoiler: jest to rozwiązanie najlepsze jakościowo, ale jednocześnie najbardziej skomplikowane i najdroższe z tych trzech, co wcale nie oznacza, że nie dasz rady tego opanować, nawet jeśli jesteś początkujących fotografem. Trochę ryzyka się opłaca, frajda murowana!
DOMOWE STUDIO FOTOGRAFICZNE – Wady i zalety studyjnej lampy błyskowej
Lampy światła ciągłego
To drugi punkt na Twojej liście. Kiedy się przydają, a kiedy je sobie odpuścić? Nie możesz pominąć tego poradnika, jeśli oprócz fotografowania masz zajawkę na filmowanie. Znajdziesz tu bowiem rozwiązania 2 w 1 do fotografii i video. Oprócz tego pojawią się linki do najtańszych modeli lamp, jakie uda Ci się znaleźć w jakimkolwiek sklepie internetowym.
Błyskowe lampy reporterskie
To coś, od czego zaczyna wielu fotografów. Dlaczego? Bo takie lampy większość z nas posiada już na samym początku swojego romansu z fotografią. Wykorzystywane u cioci na imieninach, są nieodłącznym wyposażeniem naszej torby fotograficznej. Często kupowane od razu z pierwszą lustrzanką, w formie „wyprawki”. Rozwiązanie najbardziej uniwersalne, do tańca i do różańca, do reporterki i do studio. Miłośnicy rozwiązań 2 w 1 i właściciele kawalerek – mam cod idealnego dla Was!
Domowe studio fotograficzne: wady i zalety reporterskiej lampy błyskowej