Najlepsze obiektywy do aparatów Sony – Maciej Suwałowski prezentuje [seria filmów]

4

Obejrzyj nową serię filmów na naszym kanale Youtube! We współpracy z Maciejem Suwałowskim i marką Sony opowiemy Wam o najlepszych szkłach z tego systemu. Jaki obiektyw kupić do fotografii ślubnej, portretowej i reporterskiej? Póki co mamy 6 fantastycznych odcinków, a w planach kolejne! Jeśli jesteś z teamu Sony – warto zasubskrybować nasz kanał, żeby ich nie przegapić.

Maciej Suwałowski to fotograf ślubny wykonujący sesje na całym świecie. Ambasador marki Sony, który o sprzęcie tej marki, wie niemal wszystko i korzysta z niego w swojej codziennej pracy.

Zapraszamy również do odwiedzin w Strefie Sony na stronie naszego sklepu. Znajdziesz tam wszystkie modele, wskazówki dotyczące zakupów i inne artykuły wyłącznie o Sony!

 

Maciej Suwałowski prezentuje – obiektywy do Systemu Sony E (wprowadzenie)

 

Wiele osób zaczynających interesować się fotografią, najwięcej czasu poświęca na wybór aparatu. Niewielu zwraca uwagę na obiektywy. Nie wiemy, co oznaczają te wszystkie dziwne cyferki w ich specyfikacji ani czym różnią się poszczególne modele. Gdy nie jesteśmy zadowoleni ze swoich pierwszych zdjęć, winą również najczęściej obarczamy aparat. To może być błąd! Może nie trafiłeś jeszcze na odpowiednie szkło? Jak wybrać „swoją” ogniskową obiektywu? Który obiektyw będzie najlepszy na start? Oto wiedza w pigułce dla początkujących!

 

Sprawdź obiektywy Sony z mocowaniem E >>

 

Obiektywy do Systemu E – Sony FE 35 mm f/1.8

 

Ogniskowa 35 mm to najpopularniejszy wariant na rynku. W samej tylko stajni Sony mamy do wyboru aż 3 rodzaje obiektywów 35 mm i co najmniej kilka konstrukcji od niezależnych producentów, którzy również oferują taką ogniskową z mocowaniem Sony. W drugim odcinku serii Maciej opowie o swoim ulubionym obiektywie, którego, jak sam mówi, nie odpinał od body od dnia premiery, czyli Sony FE 35 mm F/1.8. „Filmowa geometria” w akcji!

 

Więcej o obiektywie Sony 35 mm F/1.8 >>

 

Maciej Suwałowski o obiektywach Sony FE 55 mm f1.8 ZA Zeiss Sonnar T*

Fotografowie, zwłaszcza ślubni, dzielą się zazwyczaj na dwie grupy. Jedni używają duetu 35 i 85 mm a drudzy 24 i 50 mm. Są też tacy jak Maciej Suwałowski, którzy podczas reportażu ślubnego, na dwóch aparatach przypiętych do szelek, mają z jednej strony 35 mm a z drugiej 50 mm. O 35tce była już mowa w poprzednim odcinku. Teraz pora przyjrzeć się obiektywowi Zeiss Sonnar T* FE 55 mm F 1.8. Koniecznie obejrzyj ten materiał, jeśli lubisz pracować blisko ludzi a 85 mm wydaje Ci się zbyt „ciasne”!

 

Cena i specyfikacja Sony 55 mm F/1.8 ZA Zeiss Sonnar >>

 

Obiektywy do systemu Sony E – Sony 24 / 1.4 GM vs. 20 / 1.8G

Sony G Master 24 mm F/1.4 to jedyna tak jasna, szerokokątna stałka do pełnoklatkowych aparatów Sony. Przeżył już wszystko, ale nie widać po nim śladów użytkowania – tak o swoim egzemplarzu mówi Maciej. To must have w torbie fotografa. Jego alternatywą może być 20 mm F/1.8. Czym charakteryzuje się każdy z nich i czym się różnią?

 

Obiektyw Sony 24 mm F/1.4 >>

Obiektyw Sony 20 mm F/1.8 >>

 

Obiektyw typu „ciekawostka” czyli telezoom Sony FE 200 – 600 mm f/5.6-6.3

Wkraczamy w „dziką strefę”, bo taki obiektyw z powodzeniem może posłużyć do fotografowania dzikiej przyrody jak i widowisk sportowych. Na przekór stereotypom Maciej pokazuje na filmie, jak wykorzystał go w centrum Warszawy do wykonania… portretów! Jak mu poszło? Na jakie problemy napotkał, robiąc portret ogniskową 600 mm? Mimo iż istnieją jaśniejsze konstrukcje z tego zakresu ogniskowych, to ten obiektyw jak na swoje możliwości, jest bardzo, bardzo kompaktowy.

 

Kup Sony FE 200 – 600 mm f/5.6-6.3 >>

 

3 profesjonalne zoomy Sony z serii G Master 12-24, 24-70, 70-200 / 2.8 GM

Dwa klasyki i jedna nowość. Nasze dzisiejsze trio pokrywa cały zakres ogniskowych, począwszy od 12 mm aż po 200 mm i to w całkiem jasnym wydaniu. Zestaw pokaźny, nietani, nie dla każdego… Przybliżmy sobie dla kogo one są i czym się charakteryzują. Najwięcej uwagi poświęcimy szerokokątnemu 12-24, którym Maciej wykonał kilka fotografii wnętrz.

Sprawdź cenę i specyfikację obiektywów:

12-24 mm >>

24-70 mm >>

70-200 mm >>

Reporterski telezoom 70-200 do Sony. Którą wersję wybrać F/2.8 czy F/4.0?

Każdy producent obiektywów ma w swojej „szklarni” do wyboru przynajmniej dwie opcje popularnego reporterskiego zoomu, czyli 70-200 z przysłoną 2.8 i 4.0. Wielu fotografów zadaje sobie pytanie, którą wersję wybrać: jaśniejszą i droższą czy ciemniejszą lecz tańszą. Czy ta druga będzie wystarczająca, a może warto dopłacić do tej pierwszej. Wybór komplikuje się zwłaszcza dlatego, że obydwie konstrukcje to najwyższa seria obiektywów Sony G Master, a więc najwyższa jakość, jaką ta marka ma do zaoferowania fotografom.

70-200 mm F2.8 >>

70-200 mm F4.0 >>

Zapisz się na newsletter!

Dzięki temu nie przegapisz nowych artykułów, jako pierwszy dowiesz się o darmowych warsztatach foto-video i zgarniesz najlepsze rabaty na zakupy w Cyfrowe.pl! Nie martw się, nie wysyłamy spamu, ani nie piszemy codziennie :) Tylko wartościowe treści!

Tak! Chcę być zawsze najlepiej poinformowany >

Składamy zestaw do filmowania dla początkujących – 3 różne budżety

Szukasz więcej darmowych porad na temat filmowania sprzętem Sony? Znajdziesz je tutaj:

jaki aparat Sony do filmowania

Podziel się.

O Autorze

Fotograf, redaktor, socjolog. Zadeklarowany wzrokowiec. Uwielbia pisać i robić zdjęcia. Pisanie o fotografii to "kumulacja", która sprawia, że jest szczęśliwa. Fotografuje już od 10 lat, głównie śluby, portrety i reportaże. Redaktorskie doświadczenie zdobywała m.in. w Wirtualnej Polsce. Laureatka ogólnopolskich konkursów poetyckich i fotograficznych. W Cyfrowe.pl pełni rolę specjalisty ds. content marketingu. Odpowiada za całokształt bloga, redakcję i jej rozwój.

4 komentarze

Zostaw komentarz

izmir escort