Jaki bezlusterkowiec do 3000 złotych?

1

Dobry bezlusterkowiec wcale nie musi być drogi. W przedziale do 3000 złotych z łatwością znajdziesz aparat dla amatora i profesjonalisty (w przypadku zawodowców może znaleźć zastosowanie jako mały, zastępczy aparat na co dzień). W tej cenie większość modeli to bezlusterkowce z wizjerem i rozbudowanym zestawem przycisków umożliwiających pracę zbliżoną do tej, którą być może znasz z lustrzanki. W takim razie, jaki bezluterkowiec do 3000 złotych będzie najlepszy?

Canon EOS M50

Na początek najtańszy bezlusterkowiec z prezentowanych w tym zestawieniu – Canon EOS M50. Przyglądając się jego specyfikacji, od razu możesz dostrzec, że bezlusterkowce do 3000 złotych mają dużo większe możliwości niż opisane w poprzednim artykule aparaty bezlusterkowe do 2000 zł.  Przykładowo Canon EOS M50 da Ci dostęp do trybu zdjęć seryjnych działającego z prędkością do 10 kl./s, 14 bitowych plików RAW czy filmów w jakości 4K i trybu slow motion HD 120 kl./s. Poza tym ten aparat wyposażony jest w matrycę formatu APS-C i może współpracować z obiektywami Canon EF dedykowanymi do lustrzanek (po zamontowaniu sprzedawanego oddzielnie adaptera).

Modele prezentowane w zestawieniu „Jaki bezlusterkowiec do 2000 złotych?” często nie odróżniały się wyglądem od aparatów kompaktowych. W droższych bezlusterkowcach widać wyraźny zwrot w kierunku stylistyki małoobrazkowych lustrzanek, co nie jest przejawem snobizmu, lecz zwiększeniem ergonomii. Nie inaczej jest w przypadku Canona EOS M50, który zwraca uwagę wygodnie umieszczonym wizjerem (chociaż jego klawiszologia pozostawia jeszcze nieco do życzenia).

Zalety

  • zaawansowane funkcje, takie jak np. Wideo 4K Czy szybki tryb zdjęć seryjnych
  • matryca formatu APS-C
  • ergonomiczna konstrukcja
  • wizjer inspirowany lustrzankami małoobrazkowymi
  • możliwość korzystania z obiektywów Canon EF
  • możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu

Wady

  • brak stabilizacji matrycy
  • mała liczba klawiszy znajdujących się na obudowie

Panasonic Lumix DMC-G7

Panasonic Lumix DMC-G7

Kolejny z prezentowanych bezlsuterkowców również oferuje funkcje wideo 4K, z tym że rozszerza je o opcje takie jak 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop) i 4K Pre-burst. Pozwalają one odpowiednio na wykonywanie zdjęć seryjnych z oszałamiającą prędkością 30 kl./s, rozpoczynanie realizowania serii zdjęć w trakcie nagrywania filmu 4K czy wybieranie klatek, które posłużą jako fotografia, a zostały zarejestrowane jeszcze przed naciśnięciem spustu migawki. Poza tym Panasonic Lumix DMC-G7 to autofokus z technologią DFD, procesorem obrazu Venus Engine czy złącze mikrofonowe. Na uwagę zasługuje również jego obudowa przywodząca na myśl lustrzanki. Bezlusterkowiec wiele z nich czerpie, co przekłada się na zwiększenie ergonomii w zakresie rozmieszczenia klawiszy, zwiększonego gripu czy odpowiednio usytuowanego wizjera. Jest to zdecydowanie ciekawa alternatywa dla amatorskich lustrzanek.

Zalety

  • technologia 4K (dostępna podczas filmowania i fotografowania)
  • zaawansowany procesor obrazu i redukcja szumów
  • ergonomiczna konstrukcja inspirowana lustrzankami
  • system AF z technologią DFD
  • elektroniczny wizjer OLED

Wady

  • brak stabilizacji matrycy
  • tryb BULB działający tylko do 2 minut

Panasonic Lumix – druga siła w systemie Micro 4/3 >>

Olympus OM-D E-M10 Mark III

Olympus OM-D E-M10 Mark III

Ten bezlusterkowiec to młodszy brat prezentowanego w pierwszej części tego cyklu aparatu oznaczonego Mark II. Co można zyskać dokładając do zakupu aparatu około 500 złotych? Przede wszystkim Olympus OM-D E-M10 Mark III oferuje większą liczbę pól ostrości (121 zamiast 81), lepszy procesor obrazu TruePic VIII, udoskonalony wizjer czy nagrywanie filmów 4K 30 kl./s. Poza tym dostrzec można zmiany kosmetyczne w zakresie jego budowy. Czy warto zatem inwestować więcej w bezlusterkowca Olympusa?

Jeżeli chcesz wykorzystać go np. do prowadzenia vloga, to odpowiedź jest prosta – jakość 4K z pewnością pomoże udoskonalić Twoje filmy. W przypadku fotografowania także warto to rozważyć, gdyż bardziej zaawansowany procesor obrazu przekłada się na ograniczenie szumów i lepszą reprodukcję obrazów. Natomiast świetny wizjer jest tym, co pozwala w pełni skupić się na kadrach. Choć jeśli masz już bezlusterkowca Mark II, zajmujesz się fotografią i model ten spełnia Twoje oczekiwania, lepiej będzie zainwestować w kolejny obiektyw niż robić upgrade aparatu.

Zalety

  • nagrywanie filmów w jakości 4K 30 kl./s
  • zaawansowany procesor obrazu TruePic VIII
  • stylowa konstrukcja przywodząca na myśl klasyczne małoobrazkowe lustrzanki
  • duża liczba pokręteł i przycisków
  • udoskonalony wizjer elektroniczny
  • 5-osiowa stabilizacja obrazu

Wady

  • przydałby się nieco większy grip
  • brak możliwości obrotu uchylnego ekranu o 180 stopni

Olympus OM-D E-M10 mk III – pierwsze wrażenia >>

FujiFilm X-E3

FujiFilm X-E3 to bardzo ciekawy bezlusterkowiec, którego wyróżnikiem jest przede wszystkim zastosowanie wizjera elektronicznego i optycznego. Wzorowany jest więc na aparatach dalmierzowych i tym samym nawiązuje do klasyki fotografii ulicznej (tego typu konstrukcje były stosowane przez pionierów gatunku, takich jak np. Henri Cartier-Bresson). FujiFilm X-E3 stanowi więc interesującą opcję dla tych, którzy chcą korzystać zarówno z technologii bezlusterkowej, jak i optycznego wizjera. Poza tym aparat ten oferuje funkcje, których można oczekiwać od bardziej zaawansowanego modelu – matrycę APS-C X Trans CMOS III, procesor X-Processor Pro, filmowanie w jakości 4K czy rozszerzalne ISO do wartości 512 000.

Na uwagę zasługuje także jego bardzo niska waga – raptem 287 g (bez karty pamięci i akumulatora). Niestety biorąc pod uwagę ewentualne zastosowanie w street photo, można przyczepić się do trybu zdjęć seryjnych. FujiFilm X-E3 umożliwia bowiem wykonywanie zdjęć maksymalnie z prędkością 5 kl./s. To i tak sporo, ale patrząc na konkurencję, której średnia wynosi 8 kl./s pozostawia nieco do życzenia. Niemniej to naprawdę interesujący aparat, który warto wziąć pod uwagę przy zakupach.

Zalety

  • konstrukcja inspirowana aparatami dalmierzowymi
  • wizjer optyczny i elektroniczny
  • matryca APS-C
  • ciekawa, klasyczna stylistyka
  • procesor obrazu X-Processor Pro
  • nagrywanie filmów w jakości 4K

Wady

  • tryb zdjęć seryjnych wynoszący „tylko” 5 kl./s
  • brak wbudowanej lampy błyskowej

FujiFilm X-T20

FujiFilm X-T20 jest już bardziej „klasycznym” bezluterkowcem niż jego pobratymiec X-E3. Nie nawiązuję do dalmierzy, lecz pozostaje w klimacie małoobrazkowych lustrzanek. Niemniej współdzieli z ww. modelem część specyfikacji. Są to m.in. matryca APS-C X-Trans CMOS III, procesor obrazu X-Processor Pro czy możliwość rejestrowania wideo 4K. Poza tym może pochwalić się wizjerem z organicznym panelem EL, systemem AF z detekcją fazową czy migawką elektroniczną umożliwiającą fotografowanie z czasem 1/32 000 s.

Jeśli więc nie interesuje Cię wizjer optyczny i nie do końca przemawiają do Ciebie dalmierze, to FujiFilm X-T20 będzie także świetną opcją do street photo. Na uwagę zasługuje także tryb symulacji filmów fotograficznych. To świetne uzupełnienie klasycznej stylistyki tego bezlustetrkowca, które pozwala na łatwe upodobnienie fotografii do tych wykonywanych filmami takimi jak np. Provia, Velvia czy ASTIA. I to bez korzystania z oprogramowania graficznego!

Zalety

  • matryca APS-C
  • system AF z detekcją fazową
  • wizjer z organicznym panelem EL
  • migawka elektroniczna
  • klasyczne pokrętła wartości czasu naświetlania i kompensacji ekspozycji

Wady

  • brak stabilizacji matrycy
  • ergonomia pozostawia nieco do życzenia

Podsumowanie

Oczywiście to nie wszystkie ciekawe modele bezlusterkowców do 3000 złotych. Jakie jeszcze Twoim zdaniem aparaty powinny zasilić to zestawienie?

Zobacz wszystkie aparaty do 3000 zł w ofercie Cyfrowe.pl >>

Podziel się.

O Autorze

Gdy robię zdjęcia, to zajmuję się fotografią reportażową, teatralną i artystyczną. Gdy piszę o zdjęciach, to zastanawiam się, jak wpływają one na odbiorców, co robić, by robić jej bardziej świadomie i jakie możliwości daje sprzęt. Poza tym piszę wiersze i jak dotąd w druku ukazały się moje dwie książki z poezją. Ukończyłem studia magisterskie na kierunku Fotografia na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Jestem laureatem konkursów fotograficznych i poetyckich, uczestnikiem wystaw, festiwali i publikacji poświęconych fotografii.

Jeden komentarz

Zostaw komentarz

izmir escort